Friday, July 20, 2007

Vad är tjusningen med Jamie Bergman?


Ja det skulle jag vilja veta, för cirka 50% av alla som kikar in på min blogg är svenskar som googlat efter just henne. Jag visste inte ens att hon existerade innan jag kollade upp vad David "Angel" Boreanaz (hennes make) gjorde idag. Så jag tänkte vara en ängel (höhö) och hjälpa er lite. Är det Jamie ni vill ha är det Jamie ni ska få!

Lite fakta om Jamie:
* Hon är född 23 september 1975 i Salt Lake City.
* Trots födelseorten verkar hon inte vara mormon då hon är gammal Playboybrud (kanske därför alla googlar efter henne?).
* I skolan var hon hejarklacksledare, vilket säkerligen chockar alla. Inte.
* Hon är mor till lilla Jaden Rayne (om någon undrar så är det inte en liten flicka).
* Enligt wikipedia är hon 165 och väger 50 kilo, vilket ger henne en BMI på 18,3 - om jag kommer ihåg hur man räknar ut det rätt.
* Efter en snabb genomgång av hennes arbete, som står listat på IMDb, verkar hon mest anställas på grund av sitt utseende (hon har haft roller som "Buxom Blonde" och "Candi MacIntyre" - vi vet ju alla hur karaktärer som heter Candi brukar vara). Det är nog inte lätt att bryta sig loss från Playboystämpeln, men det kanske hon inte vill heller?

Vill du få henne i säng ska du satsa på detta:
Ryggmassage, bubbelbad, var en man med klass, ha ett gulligt leende och ett stort hjärta! (Jag skulle gissa på att du behöver vara stor och stark med - eller bara springa jävligt fort - för David kommer nog inte vara glad om du stöter på hans fru).

Länkar om Jamie:
* Officiell hemsida (som ännu inte är klar)
* Playboy
* IMDb
* Wikipedia
* Myspace - har ingen aning om det är en officiell sida eller om det är någon som låtsas eller om det är en fansite. Jag tänker inte ta reda på det heller.

Lycka till!

No comments: