Friday, June 1, 2007

Film på TV - v. 23

Jag är expert på att missa saker på TV, vilket gör att jag sällan kollar på apparaten. Men om jag är riktigt duktig och skriver upp det jag vill se (plus datum, tid och kanal = asviktigt) på postitlappar och sätter på datorn finns det faktiskt en chans.
Tyvärr måste jag säga att jag redan sett det mesta i nästa veckas tablå, och det som är kvar verkar inte vara så mycket att hänga i julgranen tyvärr. Men dessa är de jag ska försöka se (vilket betyder att jag antagligen bara kommer se en tredjedel):

Måndag 4/6
Allt detta och himlen därtill 14.00 TCM - Kostymdrama och Bette Davis ju!

Tisdag 5/6
Slottsbalen 09.10 TCM - Denna måste jag komma ihåg! Missade den förra månaden och jag älskar film om Askungen, dessutom är det balett med.
Here on Earth 21.00 TV3 - Verkas kass, men lättsmält och jag försöker se allt i high school/collegegenren.

Onsdag 6/6
Bröderna Grimms underbara värld 09.40 TCM - Jag läste Bröderna Grimms sagor slaviskt när jag var liten (och inte så liten hehe).

Torsdag 7/6
Drömhustrun 17.15 TCM - En femtiotalsfilm som handlar om en karl som vill ha en kuvad slavinna till hustru och därför friar till en arabisk prinsessa, men sedan upptäcker att han skitit i det blå skåpet är ju ett måste.
The Medallion 21.00 TV6 - Den här verkar också kass, men Jackie Chan är så himla gullig och så är ju Julian Sands med!

Fredag 8/6
A smile like yours 19.25 TV4 Film - Verkar väl inte super direkt, men jag är svag för både Greg Kinnear och Joan Cusack.
En främling i familjen 21.00 SVT1 - "He looked like the ideal husband. He seemed like the perfect father. That's just what they needed. But that's not what they got." Klart jag vill se den.
Lysande utsikter 00.50 TV4 - Jag började se den i somras, men somnade och jag gillar inte att ha halvsedda filmer. Då kan man ju inte betygsätta!

Lördag 9/6

Jonestown - från början till slutet 16.25 SVT2 - Dokumentär om en sekt? Ja tack!
Kids 00.50 TV4 Film - Jag kollade på den på TV som högstadieunge, hade kommit halvvägs ungefär, när mamma kommer in och säger "Nä, vad är det här!" och stänger av. Bitch.

Söndag 10/6
Casablanca 14.00 TCM - Ännu en film jag börjat se! Somnade efter en kvart (jag var faktiskt sjuk).
Trassel i tropikerna 21.55 Tv400 - Ååååh. En åttiotalskomedi med John Cusack jag velat se ganska länge. Yes!


No comments: