Sunday, June 17, 2007

Symmetri är skönhet - Lucy Liu

Även om hon ansågs som en skönhet i Ally McBeal var det väl först när hon stegade fram i FBI:s korridorer iförd skinnkjol med en piska i handen som hon började ses som ordentlig sexsymbol. Filmen var Charlies änglar, och om du är lite klipsk kanske du fattar att Drew Barrymore kommer bli mitt nästa "offer". Även om jag tidigt noterat att Liu är ganska vindögd och att ena ansiktshalvan är mycket snedare än den andra har jag alltid tyckt att hon är riktigt vacker - mycket tack vare fräknarna. Det är verkligen något jag finner attraktivt: Fräknar på asiater eller svarta. Det känns lite oväntat, liksom.

Det är sannerligen en otrolig skillnad på dessa foton. Ansiktsformen, näsan, munnen, ögonen - ingenting stämmer överens. Jag tycker inte heller att dessa kvinnor ser speciellt bra ut, den vänstra är väl dock lite mer inbjudande än den högra, och de påminner lite om lejon. Det blir ett jädrans poäng till skönheten, för här har vetenskapen inte ett rätt.

Skönheten: 3
Vetenskapen: 2

Originalfoto.

No comments: