Friday, June 8, 2007

Film på TV - v. 24

Av alla de filmer jag skulle se denna vecka har jag hittills sett... Noll. Dels har jag fått ett jobb (grattis mig), dels har jag varit duktig på att sova. Sedan så har jag börjat kolla på Deadwood med, och att se ännu ett avsnitt är det som lockar mest just nu. Men nu är det helg och snart börjar en ny vecka.


Måndag 11/6
Tic Tac 21.00 Kanal 9 - Mest för att det är en film jag bör ha sett. "Alla andra" har ju det.

Tisdag 12/6
Prick up your ears 21.00 Tv4 Film - Frears brukar vara bra, och Gary Oldman och Alfred Molina är med!
Liam 22.30 SVT2 - Oh nej, en till Frears... What to do?

Onsdag 13/6
Soylent Green 22.30 TCM - En till klassiker jag sett början på. Dags att se klart skiten. Det tråkiga är att jag redan vet vad grejen är. Buhu.

Torsdag 14/6
Wilde 21.00 TV4 Film - En film jag velat se i flera, flera år. Men jag kommer väl missa den med kan jag tro.

Fredag 15/6
The Way of the Gun 21.00 TV4 Film - Verkar kanske inte strålande, men säkert hyfsad underhållning. Som vanligt har jag sett allt annat.

Lördag 16/6
Jag är Dina 21.15 SVT2 - Verkar vara en vacker, bra film och starka kvinnor på vita duken finns det ju inte allt för mycket av. Sedan så är min favorit Christopher Eccleston med, alltid ett plus.
Boys Don't Cry 00.15 TV3 - Nu jävlar! Den här har jag velat se sedan den kom, och eftersom den är både älskad och hatad - ja t.o.m. oscarsbelönad, vill jag ju bara se den ännu mer. Nyfiken i en strut!

Söndag 17/6
A Smile Like Yours 13.05 TV4 Film - För att jag missade den förra gången...
Natt i skräck 17.45 TCM - Yxmördare! Albert Finney! Hell yeah att jag ska se den.
Mission: Impossibe II - Jag har försökt att se den här filmen 3-4 gånger och varje gång (helt seriöst) har jag somnat 10 minuter in i filmen. Så jag måste ju prova igen.

No comments: